ОСВІТНЯ БЕЗБАР`ЄРНІСТЬ

  • Автор: Чабаненко Сергій Васильович
  • Hits: 75
  • Друк, E-mail

Освітня безбар’єрність – це створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, включаючи освіту протягом життя.

Освітня безбар’єрність – якісна освіта незалежно від віку, стану здоров’я та місця проживання, це – рівні можливості та вільний доступ до освіти, зокрема освіти протягом життя, а також здобуття іншої професії, підвищення кваліфікації та опанування додаткових компетентностей.

Реалізація освітньої безбар’єрності передбачає такі стратегічні цілі:

можливість дорослих, молоді та дітей використовувати всі види та форми освіти; задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу; створення інклюзивного освітнього середовища.

Освіта має бути якісною та доступною для кожного, тому формується інклюзивне освітнє середовище у закладах освіти, розробляються нові освітні програми, вчителі підвищують рівень педагогічної майстерності тощо.

На виконання пункту 4 завдання 27 Плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в України на період до 2030 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 року № 372-р (зі змінами) щодо забезпечення доступності будівель і приміщень закладів освіти для маломобільних груп населення із забезпеченнями універсального дизайну та розумного пристосування, департамент освіти і науки обласної військової адміністрації повідомляє наступне.

На території області налічується 980 закладів освіти, а саме:

418 закладів загальної середньої освіти;

432 заклади дошкільної освіти;

78 закладів позашкільної освіти;

18 закладів професійної (професійно-технічної) освіти;

23 заклади передвищої освіти;

11 закладів вищої освіти.

Пандусами до першого поверху оснащено 305 приміщень закладів загальної середньої освіти, 187 закладів дошкільної освіти, 23 заклади позашкільної освіти, 18 закладів професійної (професійно-технічної освіти), 20 закладів перед вищої освіти та 10 закладів вищої освіти.

Одночасно, вільний доступ до першого поверху мають 602 заклади освіти області, 668 закладів освіти області мають кнопки виклику працівника. Пандусами до захисних споруд цивільного захисту оснащено 109 закладів освіти області.

У 103 закладах освіти області наявні вбиральні для осіб з особливими освітніми потребами.

За рахунок облаштування пандусів або наявності вільного доступу, перші поверхи будівель закладів освіти та укриття є доступними для учнів з особливими освітніми потребами.

Питання створення безбар'єрного простору в закладах освіти області знаходиться на постійному контролі департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної військової адміністрації.

 

 Нормативно-правові акти

Указ Президента України «Про забезпечення створення безбар’єрного простору в Україні»

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання»

Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю

Розпорядження Кабінету Міністрів «Про затвердження складу міжвідомчої робочої групи з питань розроблення проекту Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні»

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009—2015 роки «Безбар’єрна Україна»

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення приміщень, що надаються дільничним виборчим комісіям звичайних виборчих дільниць для організації їх роботи та проведення голосування»

Національна стратегія зі створенння безбар’єрного простору в Україні

Довідник безбар’єрності

Декларація про підтримку Національної стратегії із створення безбарʼєрного простору в Україні на період до 2030 року

Про затвердження Плану заходів на 2023 – 2024 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року у Кіровоградській області

Безбар’єрний простір: затверджено Методичні рекомендації щодо забезпечення доступності закладів освіти