• Автор: Управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації
  • Hits: 1507
  • Друк, E-mail

Формування української ідентичності учнів на уроках української мови і літератури

24-25 вересня 2015 року з метою забезпечення неперервного і цілеспрямованого професійного розвитку педагогічних працівників відповідно до сучасних викликів освіти, створення умов для вдосконалення фахової майстерності педагогічних кадрів та поширення кращого досвіду працівників освіти Кіровоградщини проведено  Всеукраїнський науково-практичний семінар методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти  з проблеми: «Формування української ідентичності учнів на уроках української мови і літератури» (лист департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України від 26.08.2015 року № 2/2-13-1697-75).

У центрі України зібралися представники 23 областей та науковці Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, Науково-дослідного інституту українознавства, Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

З вітальним словом до учасників заходу звернулися Котусенко Олена Юріївна, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, яка окреслила основні завдання науково-практичного семінару;

Коваленко Сергій Петрович, заступник голови Кіровоградської обласної державної адміністрації,  окреслив основні освітнрі стратегії регіону;

Таборанський Володимир  Петрович, директор департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації, акцентував увагу на формуванні української ідентичності в навчальних закладах Кіровоградської області;

Корецька Людмила Вікторівна, директор комунального закладу  «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»,  презентувала роботу комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» як науково-методичного центру з реалізації освітньо-виховних стратегій регіону.

Під час пленарного засідання Крижанівська Ольга Іванівна, кандидат філологічних наук, доцент Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, висвітлила науковий та науково-методичний досвід та розкрила проблеми української мови як засобу формування української ідентичності.

Майстер – клас з учасниками семінару, який спрямований на популяризацію автентичних ігор українського народу провели Ткачук Василина та Гринчук Марія, студентки Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Напередодні Всеукраїнського театрального свята «Вересневі самоцвіти» гостей запросили до державного музею – заповідника І. Тобілевича «Хутір Надія».

Шляхи формування української ідентичності в навчальних закладах художньо - естетичного профілю продемонстрував для гостей  Коротков Анатолій Єгорович, директор Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія – інтернат-школа мистецтв) Кіровоградської обласної ради, народний артист України, професор, завідувач кафедри хореографічних дисциплін КДПУ імені В. Винниченка, художній керівник народного хореографічного ансамблю "Пролісок".

Також гості мали можливість доторкнутися до художнього світу митців українського театру в ході екскурсії до Кіровоградського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені М.Л. Кропивницького, яку провів Митрофаненко Юрий Станіславович, старший викладач кафедри теорії та методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат історичних наук.

Науково - методична лабораторія гуманітарно - естетичних дисциплін комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» (завідувач Ревнивцева Олена Володимирівна, методисти Мінич Галина Василівна, Маранська Ірина Андріївна, Черненко Сергій Вікторович) продовжать роботу з педагогами області щодо формування української ідентичності учнів на уроках гуманітарно-естетичного напряму.